کارت هوشمند رانندگان

تمدید غیر حضوری کارت هوشمند|تمدید کارت هوشمند با گوشی | تمدید کارت هوشمند رانندگان

تمدید غیر حضوری کارت هوشمند از طریق موبایل انجام می‌شود و کسانی  که گوشی همراه هوشمند نداشته باشند هم می‌توانند با مراجعه به انجمن های های رانندگان نسبت به تمدید کارت هوشمند خود اقدام کنند.

تمدید غیر حضوری کارت هوشمند

 

با توجه به شیوع کرونا و اجرای محدودیت های ضد کرونایی و پروتکل های بهداشتی مقرر شده است اعتبار کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل عمومی (مسافری و باری) به صورت غیر حضوری (از طریق گوشی تلفن همراه) تمدید شود اما بعضی رانندگان با ابهاماتی در مورد چگونگی انجام تمدید غیر حضوری کارت هوشمند مواجه هستند.

برای رفع این ابهام یک عضو کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور به ما گفت: همچنان که گفته شده مقرر شده است کارت هوشمند رانندگان بخش باری به طور غیر حضوری تمدید شود.

مختار داوودی افزود: تمدید غیر حضوری از طریق گوشی تلفن همراه انجام می‌شود و افرادی که گوشی همراه هوشمند نداشته باشند. هم می‌توانند با مراجعه به انجمن ها نسبت به تمدید کارت هوشمند خود اقدام کنند.تمدید کارت هوشمند رانندگان

 

حد نصاب کارکرد

وی افزود: بر این اساس کارت هوشمند راننده یا ناوگان  افرادی که کارکرد آنها به حد مورد نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نرسیده باشد به مدت 2 ماه بدون مراجعه به مراکز طب کار و مراکز تمدید کارت هوشمند توسط گوشی همراه تمدید خواهد شد.

این فعال صنفی عنوان کرد: در عین حال کارت هوشمند رانندگانی که مدارک مثبته کارکرد، سند حمل و پیمایش مسافت و نامه تامین اجتماعی داشته باشند بدون نیاز به تمدید طب کار به مدت یکسال ازطریق گوشی همراه و بدون نیاز به مراجعه به مراکز صدور تمدید کارت هوشمند، یک سال تمدید خواهد شد.قوانین

وی در مورد کارکرد مورد نیاز برای تمدید 1 ساله کارت هوشمند گفت: کارکرد مورد نیاز برای تمدید یک ساله کارت هوشمند برای بخش مسافر رانندگان اتوبوس ۳۵فقره صورت وضعیت با ۱۵۰۰۰کیلومتر پیمایش مسافت 

وبرای مینی بوس ۳۵ فقره صورت وضعیت با۳۰۰۰ کیلومتر پیمایش و برای سواری کرایه ۳۵فقره صورت وضعیت با ۴۵۰۰کیلومتر پیمایش و در بخش بار ۱۸ فقره بارنامه و۷۵۰۰کیلومتر پیمایش یا ۵ فقره راهنامه CMR رانندگان بین المللی است.

به گفته وی رانندگانی که با استفاده از گوشی تلفن همراه (گوشی هوشمند) برای تمدید کارت هوشمند خود اقدام می‌کنند می‌توانند. با وارد کردن اطلاعات مورد نظر، پس از واریز 10 هزار تومان به حساب شبا سازمان راهداری و با کدرهگیری کارت خود را تمدید نمایند.

مدارک و شرایط لازم برای تمدید کارت هوشمند رانندگان :

  1. داشتن حد نصاب کارکردکارت هوشمند رانندگان
  2. بیمه معتبر
  3. گواهینامه معتبر
  4. داشتن سن کمتر از 69
  5. کارت سلامت معتبر می باشد.

 با توجه به تمدید های دوماهه سیستمی، درصورتی که کارکرد یکسال گذشته شما به حد نصاب نرسد، کارکرد یکسال قبل از آخرین درخواست تمدید بررسی می گردد.
پس از پرداخت مبلغ تعرفه، کارت هوشمند شما تمدید و پس از بررسی و تایید مدرک، فعال خواهد شد.
پس از تمدید برای دریافت مجدد رسید می توانید از همین قسمت استفاده نمایید.

اگر با پرداخت هزینه ، تمدید انجام نشد؛ با مراجعه مجدد به همین قسمت و دکمه تمدید، تمدید خود را نهایی نمایید. ( درصورتی که به دلیل تمدید 2 ماهه موفق به تمدید نشدید، یک ماه قبل از پایان اعتبار دوباره برای تمدید اقدام نمایید.)

برای گواهی عدم اعتیاد، می توانید با رسید هوشمند خود ، به یکی از آزمایشگاه های دارای مجوز آزمایش اعتیاد وزارت بهداشت مراجعه نمایید.
 صحت مدرک ارسال شده، بررسی و درصورت تخلف، کارت هوشمند برای همیشه غیرفعال می گردد.

رانندگان محترم میتوانند پس از اطمینان از داشتن شرایط بالا از لینک سایت زیر هوشمند خود را تمدید کنند.

سایت تمدید کارت هوشمند

*در صورت گذشت بیش از یک سال از تاریخ اعتبار، کارت هوشمند شما باطل می‌شود و امکان تمدید نخواهید داشت.

*در این حالت، برای تمدید کارت هوشمند، بایستی مجدد اقدام به ثبت نام کارت هوشمند کنید و همه‌ی مراحل را از اول طی کنید.

تمدید کارت هوشمند رانندگان

مدرک تحصیلی لازم برای صدور کارت هوشمند

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد