باربری ارزان

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری با اشاره به افزایش سی درصدی  ۳۰ درصدی تعرفه باربری و  کرایه حمل بار از اواخر اردیبهشت1402، گفت: روند حمل ونقل کالا در کشور عادی است.

تعرفه باربری

تعرفه باربری و نرخنامه باربری

مهرداد حمدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به افزایش 30 درصدی کرایه حمل بار از چند روز گذشته با موافقت ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد:‌ سال 97 بحثی در شورای عالی هماهنگی ترابری مطرح شد که برای محاسبه کرایه حمل بار از شاخص تن برکیلومتر استفاده شود و در صورت لزوم نیز به‌روزرسانی شود..

وی افزود: باتوجه به تصمیمات اتخاذ شده از سال گذشته، مقرر شد ستاد تنظیم بازار مجوز تعدیل نرخ کرایه حمل بار را صادر کند که در این راستا ستاد مذکور با افزایش 30 درصدی موافقت کرد.

وی با یادآوری این‌که بیش از یکسال از به‌روزسانی قیمت‌ها گذشته است، تصریح کرد: با در نظر گرفتن تمام موارد دخیل در حمل‌ونقل کالا ، تصمیم افزایش نرخ کرایه حمل اتخاذ و از روز 31 اردبیهشت  سال1402 عملیاتی شد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری با بیان این که شاخص‌های متعددی در تعیین نرخ کرایه حمل تاثیرگذار است به مثالی در این‌باره اشاره و اضافه کرد: به‌عنوان نمونه در بحث هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالغ بر 80 قلم برای تعیین نرخ در نظر گرفته شده است.تعرفه باربری

حمدالهی تاکید کرد:‌اگر در بخش حمل‌ونقل هزینه تامین اقلام افزایش نیابد، صنف هیچ تمایلی به افزایش قیمت‌ها ندارند. متاسفانه قیمت اقلام مصرفی جهش داشته و فعالیت رانندگان را با مشکل مواجه کرده بود. به همین دلیل نیز تصمیم تعدیل قیمت کرایه حمل عملیاتی شد.

وی همچنین با بیان این‌که با تعدیل قیمت‌ها افزایش هزینه‌ها تا حدودی جبران می‌شود، اظهار کرد:‌ نرخنامه باربری شاخص تن-کیلومتر برای محاسبه نرخ کرایه حمل حداقلی است و با این کار حداقل حقوق رانندگان حفظ می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان به‌روزرسانی مجدد قیمت‌ها در ادامه سال وجود دارد، گفت:‌ در صورتیکه هزینه خرید اقلام مورد نیاز افزایش یابد،‌این حق طبیعی فعالان این بخش است که درخواست تعدیل نرخ‌ها را داشته باشند و ستاد تنظیم بازار درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

عوامل تاثیر گذار در افزایش کرایه کامیون ۱۴۰۲

 قیمت باربری و یا لیست نرخ تعرفه را منتشر کرده ایم و کرایه خودرو قطعی نیست و برای استعلام قیمت به روز شده با کارشناسان ما تماس بگیرید. در این قسمت می خواهیم عوامل و دلایلی که باعث وجود تغییر قیمت ها می شود را بشناسیم. رایج ترین و مهم ترین دلایل تأثیرگذار بر افزایش کرایه کامیون ۱۴۰۲ را می توان در زیر ذکر کرد.

وضعیت جاده ها:

شرایط جاده و شرایط جاده یکی دیگر از عوامل تغییر نرخ کرایه است جاده های خاکی و جاده های روستایی از جمله مواردی هستند که کرایه ها را بالا می برند.

شرایط آب و هوایی:

در روزهای بارانی و برفی به دلیل سختی رانندگی در شرایط بد آب و هوایی و همچنین مشکلاتی که ممکن است در هنگام بارگیری و تخلیه به وجود بیاید، قیمت اجاره کامیون افزایش می یابد.

چند جا بارگیری، چند جا تخلیه:

قیمت استاندارد خودرو برای یک مجموعه و یک نقطه جمع آوری است. اگر از منابع مختلف جمع آوری کرده اید یا از مکان های زیادی بیرون رفته اید، این به طور مستقیم بر کرایه تأثیر می گذارد.

ثابت نبودن کرایه رانندگان:

در حال حاضر نرخ اجاره کامیون توسط رانندگان تعیین می شود. به همین دلیل نرخ روزانه تغییر کرده است. کرایه ها در بندرعباس در حال حاضر به صورت اتاق اعلام کرایه است اما در اکثر شهرها نرخ کرایه ها توسط رانندگان تعیین می شود.

مشکلات کلان اقتصادی:

مسائل اقتصادی مانند نوسانات ارز، قیمت سوخت، نرخ تورم و همه عوامل موثر بر قطعات خودرو رانندگان تاثیر مستقیمی بر افزایش کرایه و تعرفه باربری ۱۴۰۲ دارد.

 

تعرفه جدید

وی این را هم گفت  که  علارقم اعلام تعرفه جدید روال حمل‌ونقل کالا در کشور عادی است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

برای استعلام قیمت شهرها با مشاوران ما تماس بگیرید

یک نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد